Bądźmy w kontakcie!

Technika

CANAL+ wprowadza ofertę Ultra HD na satelicie ASTRA 19.2°E

Firma SES ogłosiła, że Grupa CANAL+, wiodący operator płatnej telewizji we Francji, wprowadziła nową ofertę telewizji satelitarnej w jakości Ultra HD na najnowszym dekoderze, dostępną za pośrednictwem satelity należącego do SES. 

Dawid Propolis

Opublikowano

.

SES Canal+

Firma SES ogłosiła, że Grupa CANAL+, wiodący operator płatnej telewizji we Francji, wprowadziła nową ofertę telewizji satelitarnej w jakości Ultra HD na najnowszym dekoderze, dostępną za pośrednictwem satelity należącego do SES.

Grupa Canal+ dostarcza kanały UHD na wiodącej pozycji orbitalnej we Francji: ASTRA 19.2°E. Wykorzystując przepustowość i zasięg technologii satelitarnej, operator udostępnia nową ofertę wszystkim gospodarstwom domowym w kraju. Bez konieczności wymiany anteny satelitarnej i z nowym dekoderem LE DECODEUR abonenci mogą cieszyć się różnorodną ofertą programów w jakości UHD – w tym filmów, seriali, produkcji własnych i programów sportowych. Dekoder, wyposażony w osiem tunerów satelitarnych i zintegrowaną kartę Wi-Fi, posiada również wiele dodatkowych funkcji. Urządzenie pozwala także na na jednoczesne oglądanie telewizji na wielu ekranach w różnych pomieszczeniach.

– Grupa CANAL+ jest ważnym i długoletnim partnerem SES, a zespół SES Video z dumą towarzyszy naszym klientom w dążeniu do jakości UHD – akcentuje Ferdinand Kayser, Chief Commercial Officer w SES Video. – Wprowadzenie na rynek komercyjny kanału Ultra HD premium to kamień milowy w rozwoju rynku masowego Ultra HD we Francji. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że abonenci płatnej telewizji satelitarnej będą mogli cieszyć się najlepszej jakości obrazem i dostępnością wielu dodatkowych funkcji nowego dekodera. Przyjmując technologię satelitarną jako główny sposób dystrybucji, Grupa CANAL+ udowadnia, że nasza infrastruktura odgrywa kluczową rolę w dystrybucji telewizji linearnej, oferując dużą przepustowość niezbędną dla wysokiej jakości obrazu i dźwięku Ultra HD.

Od niedawna w redakcji tvdzis.pl. Uwielbia wszystko co związane z nowymi technologiami. W telewizji lubi reality show oraz programy rozrywkowe.

Reklama
Kliknij, aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Platforma CANAL+

nc+ zmienia się w Platformę CANAL+

Dawid Propolis

Opublikowano

.

3 września 2019 r. platforma nc+ zmieniła nazwę. Z tej okazji rusza kampania reklamowa promująca Platforma CANAL+ i nowe wybuchowe oferty.

“Wybuchowe promocje” Platformy CANAL+

Klienci zawierający nowe umowy na usługi telewizyjne Platformy CANAL+ na 24 miesiące, w zależności od wybranego pakietu, będą mogli korzystać z usług telewizyjnych za 0 zł przez pierwsze 3 miesiące lub otrzymać na ten okres obniżkę ceny abonamentu.W zależności od wybranych ofert promocyjnych klienci będą mogli również otrzymać w prezencie dostęp do kanału CANAL+ 4K Ultra HD, dekodera 4K UltraBOX+ i kanałów Polsat Sport Premium.Więcej informacji na temat ofert można znaleźć na stronie canalplus.pl

“Wybuchowa paczka” filmów dla wszystkich abonentów Platformy CANAL+

Platforma CANAL+ przygotowała również specjalną kolekcję “Wybuchowa paczka”, która składa się z 20 trzymających w napięciu filmów akcji z udziałem największych gwiazd światowego kina. Filmy można obejrzeć na ekranie telewizora po podłączeniu dekodera do internetu oraz w nc+ GO na komputerze, tablecie i smartfonie. Więcej informacji na temat filmów dostępnych w kolekcji oraz warunków dostępu do nc+ GO i nc+ GO TV można znaleźć pod tym adresem

Canal+ Platforma polsko, logo, znak graficzny czarny prostokąt z białym napisem CANAL+ pod spodem dopisek Platforma cienkimi literami
Logo Platformy Canal+

Wypróbuj Platformę CANAL+ bez opłat!

Wszyscy klienci zawierający w okresie 3-14 września nowe umowy na pakiety telewizji mogą dodatkowo skorzystać z promocji “Try&Buy”, w ramach której do 30 września mogą bez opłat testować ofertę telewizyjną Platformy CANAL+ i zrezygnować z umowy nie ponosząc żadnych opłat. Szczegóły promocji są dostępne na stronie canalplus.pl


Czytaj dalej. Kliknij!

Technika

Telewizor Samsung i sztuczna inteligencja

Współczesne telewizory oferują niesamowitą jakość obrazu. Czy jednak można na nich oglądać starsze produkcje? Samsung udowadnia, że tak.

Robert Wróbel

Opublikowano

.

fot. Samsung




Współczesne telewizory oferują niesamowitą jakość obrazu. Czy jednak można na nich oglądać starsze produkcje? Samsung udowadnia, że tak.

Dziś telewizor to coś więcej niż telewizja. Podłączając największy w domu ekran do Internetu widzowie zyskują dostęp do treści, która znacząco wykracza poza klasyczną ramówkę. To przyniosło nowe wyzwania związane z jakością wideo. Czy wykorzystanie sztucznej inteligencji do poprawy jakości obrazu w telewizorze rozwiązuje ten problem?

  • Sztuczna inteligencja zastosowana w telewizorach QLED 8K i tegorocznych QLED 4K poprawia jakość obrazu w czasie rzeczywistym, niezależnie od źródła: Internet, własne nagrania, telewizja cyfrowa, konsola do gier.
  • W procesie Inteligentnego Skalowania do 8K lub 4K obraz jest automatycznie korygowany za pomocą algorytmów stworzonych w oparciu o analizę ogromnej bazy danych, która powstała dzięki porównaniu tych samych materiałów w wysokiej i niskiej rozdzielczości.
  • Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i zaawansowany procesor powalają zobaczyć ulubione filmy czy archiwalne nagrania w nowej odsłonie – z większą liczbą szczegółów, lepszymi kolorami i kontrastem.

Elektroniczna poprawa jakości obrazu?

Wraz z pojawieniem się pierwszych Smart TV, czyli telewizorów podłączonych do Internetu, jako widzowie dość szybko dostrzegliśmy korzyści, jakie daje taki sposób konsumpcji treści. Obecnie już 80 proc. nowych telewizorów Samsung QLED podłączonych jest do sieci. Klasyczna ramówka przestała być ograniczeniem – sami decydujemy o tym, co i kiedy oglądamy.

To zrodziło nowe wyzwania – o ile mamy pełną swobodę, co do wyboru treści, to ich jakość nie zawsze jest zadowalająca. Jeśli weźmiemy pod uwagę to, że kupujemy obecnie telewizory z coraz większymi ekranami – najczęściej 4K UHD – niska rozdzielczość materiałów wideo czasami odbiera przyjemność z oglądania. Wprowadzając w ubiegłym roku pierwszy telewizor QLED 8K, Samsung zaproponował rozwiązanie tego problemu. Poprzez zastosowanie technologii poprawy jakości obrazu, która bazuje na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, rozdzielczość materiału wejściowego przestała stanowić ograniczenie.

Dziś treści, które oglądamy, pochodzą z różnych źródeł: ze smartfona, Internetu, dysku czy konsoli do gier. Z kolei możliwości streamingu, który pozwalałby na osiągnięcie jakości 8K, są mocno ograniczone ze względu na przepustowość łącz. Właśnie dlatego jedynym sensownym rozwiązaniem jest korekta i podnoszenie jakości obrazu bezpośrednio na telewizorze. Co więcej, wiele urządzeń, za pośrednictwem których rejestrujemy obraz nie ma możliwości nagrywania w tak wysokiej rozdzielczości. Teraz, dzięki sztucznej inteligencji, treści rejestrowane w niższej jakości możemy później obejrzeć nawet w 8K – tłumaczy dr inż. Piotr Bigaj,  specjalista ds. AI.


Sztuczna inteligencja w telewizorze krok po kroku

Telewizory Samsung, takie jak QLED 8K i tegoroczne modele QLED 4K, do poprawy jakości obrazu wykorzystują Inteligentne Skalowanie do 8K/4K. W uproszczeniu, ten upscaling polega na wypełnieniu wolnych przestrzeni pomiędzy pikselami w materiale o niższej rozdzielczości oraz ich uzupełnieniu za pomocą specjalnych algorytmów tak, aby pasowały one do dużego ekranu z większą rozdzielczością. Poprawiana jest też kolorystyka pikseli, a obraz jest wyostrzany.

Do poprawy jakości obrazu w czasie rzeczywistym wykorzystywana jest baza danych wyjściowych. Samsung zaangażował do tego technologię uczenia maszynowego, która porównuje wersje tych samych materiałów wideo w niskiej oraz wysokiej rozdzielczości i uczy się różnic między nimi. Następnie analizowane są miliony fragmentów treści wideo i odnajdowane są odpowiednie matematyczne przekształcenia, które podwyższają rozdzielczość. Na bazie tych danych wybierane są również optymalne filtry korygujące błędy poziomu jasności, czerni czy proporcji. W efekcie widzowie zyskują obraz w znaczniej wyższej jakości.

 

Powrót do przeszłości czy krok w przyszłość?

Zastosowanie sztucznej inteligencji w telewizorach to początek ewolucji. Z technologicznego punktu widzenia przyniosła ona rozwiązanie kwestii związanej z jakością wyświetlanych treści. Warto jednak spojrzeć na nią w wymiarze społecznym czy wręcz historycznym. Możliwość podniesienia rozdzielczości otwiera wiele nowych możliwości w zakresie wykorzystania archiwalnych materiałów wideo, także tych prywatnych.

Jak zauważa dr inż. Piotr Bigaj – Mamy wiele materiałów w jakości SD, które na 65 czy 75- calowym ekranie nie wyglądają doskonale. Pochodzą one z różnych źródeł, takich jak serwisy internetowe, smartfony czy amatorskie kamery domowe, za pośrednictwem których nagrywaliśmy np. nasze dziecko w latach 90-tych. Jest także sporo materiałów archiwalnych, dla których AI jest szansą na nowe życie. Coraz ważniejsze będzie także wykorzystanie AI do analizy i poprawy dźwięku oraz personalizacji treści.

 




Czytaj dalej. Kliknij!

Technika

Edyta Sadowska nowym prezesem zarządu oraz dyrektorem generalnym platformy nc+

Edyta Sadowska została powołana na stanowisko prezesa zarządu oraz dyrektora generalnego platformy nc+ od 1 czerwca 2019 roku. Edyta Sadowska zastąpi na stanowisku Manuela Rougerona, który dołączył do firmy w grudniu 2013 roku.

Robert Wróbel

Opublikowano

.

fot. NC+




Edyta Sadowska została powołana na stanowisko prezesa zarządu oraz dyrektora generalnego platformy nc+ od 1 czerwca 2019 roku. Edyta Sadowska zastąpi na stanowisku Manuela Rougerona, który dołączył do firmy w grudniu 2013 roku.

Manuel Rougeron do końca lipca tego roku pozostanie specjalnym doradcą zarządu platformy nc+, a z dniem 1 sierpnia 2019 roku dołączy do zespołu CANAL+ International w Paryżu i obejmie stanowisko Executive Vice President na rynki Azji i Pacyfiku. Zostanie również powołany w skład rady nadzorczej platformy nc+.

Edyta Sadowska od lutego 2018 roku była członkiem zarządu platformy nc+ na stanowisku wiceprezesa zarządu ds. programowych.

Wcześniej była związana m.in. z Ringier Axel Springer Polska, gdzie zajmowała stanowisko prezesa zarządu spółki. Następnie jako członek zarządu połączonych struktur Grupy Onet-RAS Polska (Ringier Axel Springer, Onet.pl, Media Impact Polska) odpowiadała za budowę oraz realizację strategii rozwoju i transformacji cyfrowej największych tytułów prasowych i mediów online.

Manuel Rougeron rozpoczął swoją profesjonalną karierę zawodową w 1995 roku w Unifrance Film International. W 1998 roku został członkiem Komitetu Organizacyjnego piłkarskich Mistrzostw Świata we Francji, a rok później dołączył do zarządu TPS. W 2003 roku objął stanowisko dyrektora zarządzającego MULTIVISION / TPSVOD. W styczniu 2007 roku zaczął pracę w CANAL+ International jako dyrektor ds. programowych. W 2009 roku został dyrektorem wykonawczym w VSTV, przedstawicielstwie CANAL+ International w Wietnamie. Następnie, przed dołączeniem do platformy nc+ na stanowisko wiceprezesa ds. programowych, był dyrektorem zarządzającym w CANAL+ Caledonia.

Zobacz nas na Facebook

Przejdź na stronę główną




Czytaj dalej. Kliknij!

Subskrybuj powiadomienia!

Bądź na bieżąco!
Reklama

Facebook

Reklama

Popularne