Bądźmy w kontakcie!

Teleplotki

Eleven Sports przejęte przez Polsat

ELEVEN SPORTS NETWORK Ltd. oraz Telewizja Polsat Sp. z o.o., wiodący polski nadawca komercyjny, nawiązały współpracę strategiczną na rynku polskim.

Dawid Propolis

Opublikowano

.

Polsat przejmuje Eleven Sports

ELEVEN SPORTS NETWORK Ltd. oraz Telewizja Polsat Sp. z o.o., wiodący polski nadawca komercyjny, nawiązały współpracę strategiczną na rynku polskim.

Spółki zawarły umowę, na mocy której Telewizja Polsat Sp. z o.o. nabędzie znaczące udziały w polskiej spółce ELEVEN SPORTS NETWORK Sp. z o. o., stając się jej strategicznym partnerem w Polsce. Transakcja ta pozwoli spółce ELEVEN SPORTS NETWORK umocnić pozycję najbardziej dynamicznie rozwijającego się gracza na sportowym rynku telewizyjnym w Polsce oraz wzmocnić ofertę programową stacji ELEVEN SPORTS.

Widzowie kanałów ELEVEN SPORTS w Polsce nadal będą mogli cieszyć się sportem na najwyższym poziomie, włączając w to hiszpańską LaLiga Santander, niemiecką Bundesligę, włoską Serie A TIM, angielski The Emirates FA Cup wyścigi Formula 1™ oraz polskie i zagraniczne zawody żużlowe. Stacja będzie kontynuowała realizowaną od ponad trzech lat strategię, która dała jej silną pozycję na rynku i prestiżowe nagrody branżowe.

Zawarte porozumienie wspiera również międzynarodowe plany rozwoju ELEVEN SPORTS dotyczące wejścia na nowe rynki i uruchomienia nowych projektów cyfrowych, na temat których więcej informacji zostanie przekazanych w nadchodzących tygodniach i miesiącach.

„Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, co udało się nam osiągnąć w bardzo krótkim czasie. Niespełna 3 lata temu weszliśmy jako nowy gracz na nasycony rynek, na którym dominowały silne i uznane marki. Dziś nasze treści sportowe premium dostarczamy do ok. 2 milionów abonentów, jesteśmy obecni w ofertach ponad 100 operatorów i online, oferujemy cztery kanały, w tym jeden dostępny w wersji 4K” – powiedział Krzysztof Świergiel, Dyrektor Zarządzający ELEVEN SPORTS w Polsce.

„Jesteśmy bardzo dumni z tego, co nam się udało osiągnąć podczas tych trzech lat obecności na rynku polskim i co jest zasługą fantastycznego polskiego zespołu. Potwierdzeniem naszego sukcesu jest umowa z Telewizją Polsat, która doceniła nasze wyniki operacyjne i finansowe oraz dostrzegła nasz potencjał dalszego dynamicznego rozwoju. Porozumienie z Telewizją Polsat otwiera przed nami nowe, niezwykle interesujące możliwości. Wspólnie chcemy odgrywać ważną rolę na polskim rynku telewizyjnych kanałów sportowych” – powiedział Marc Watson, Executive Chairman i CEO grupy ELEVEN SPORTS.

Dla Telewizji Polsat, która od blisko 20 lat inwestuje w sport i zapewnia polskim kibicom dostęp do najlepszych i najważniejszych wydarzeń z wielu dyscyplin, to naturalny etap rozwoju i kolejna strategiczna inwestycja mająca na celu konsekwentną budowę jak najlepszej oferty programowej dla milionów widzów, którzy na co dzień wybierają kanały Grupy Polsat.

„Sport zawsze był niezwykle ważny w życiu naszej Grupy, naszych widzów oraz abonentów platformy. Od blisko 20 lat stanowi jeden z filarów oferty programowej Telewizji Polsat i Cyfrowego Polsatu. To z myślą o polskich kibicach konsekwentnie rozwijamy naszą ofertę sportową, uruchamiamy kolejne kanały i sprowadzamy do Polski ważne wydarzenia. Mamy bardzo duże doświadczenie w produkcji i realizacji, współpracujemy z najlepszymi komentatorami i ekspertami i wiemy, czego oczekują widzowie. Dzięki strategicznej współpracy z ELEVEN SPORTS wzmocnimy ten obszar, uatrakcyjnimy ofertę i będziemy zapewniać jeszcze więcej prawdziwych sportowych emocji” – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu Telewizji Polsat i Cyfrowego Polsatu.

Sport na światowym poziomie nadal będzie stanowić trzon oferty programowej ELEVEN SPORTS. Kanały Eleven Sports 1, Eleven Sports 2, Eleven Sports 3 i Eleven Sports 4 w dalszym ciągu będą proponować kibicom czołowe europejskie rozgrywki piłkarskie takie, jak hiszpańska LaLiga Santander, niemiecka Bundesliga, włoska Serie A TIM oraz angielskie The Emirates FA Cup. Fani Formula 1™ mogą oglądać w ELEVEN SPORTS wszystkie wyścigi sezonu, kwalifikacje oraz treningi. W portfolio nadawcy znajdują się także prawa do pokazywania turniejów tenisowych z cyklu ATP 250, EHF Velux Ligi Mistrzów piłkarzy i piłkarek ręcznych, gal sztuk walki Cage Warriors oraz popularnych w Polsce zawodów żużlowych: Nice 1. Ligi Żużlowej, szwedzkiej Elitserien, brytyjskiej SGB Premiership i wybranych meczów polskiej reprezentacji.

Od niedawna w redakcji tvdzis.pl. Uwielbia wszystko co związane z nowymi technologiami. W telewizji lubi reality show oraz programy rozrywkowe.

Kliknij, aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Teleplotki

Telewizja satelitarna 30-lecie w Polsce

Dawid Propolis

Opublikowano

.

para ogląda telewizję
fot. TVdziś

Wyniesienie na orbitę geostacjonarną satelity ASTRA 1A rozpoczęło 30 lat temu erę telewizji satelitarnej w Polsce. Od tego momentu Polacy po raz pierwszy mogli odbierać zagraniczne kanały. W tym czasie też na masową skalę na fasadach budynków zaczęły pojawiać się anteny do odbioru sygnału z satelity.

Promo Astra z 1989 roku

Sygnał telewizyjny nadawany za pośrednictwem satelity swoje początki na świecie datuje na lata 60-te XX wieku. W Polsce era telewizji satelitarnej utożsamiana jest z wyniesieniem i umieszczeniem na pozycji orbitalnej 19.2oE satelity ASTRA 1A należącego do luksemburskiego operatora SES i obejmującego swoim sygnałem Europę Zachodnią i Środkową. To wydarzenie doprowadziło do tzw. „talerzomanii” – każdy chciał mieć zainstalowaną antenę, potocznie zwaną talerzem, aby móc odbierać zagraniczne kanały i choć trochę „uchylić okno” na europejską politykę, kulturę czy rozrywkę. 

Telewizja dostępna dla wszystkich

Na początku lat 90-tych, dzięki telewizji z satelity ASTRA, kanały takie jak MTV Europe, FilmNet, Sky TV, skandynawski TV3, RTL plus czy Pro7 stały się teoretycznie dostępne dla każdego Polaka. Wcześniej, aby zainstalować na balkonie lub w oknie białą czaszę, trzeba było uzyskać specjalne zezwolenie najpierw na zakup, a następnie na instalację odbiornika. Państwowa Inspekcja Radiowa wymagała wyjaśnień kto i dlaczego miałby posiadać antenę, a pozytywną opinię musiała wydać także Służba Bezpieczeństwa. Warto zaznaczyć, że anteny satelitarne w tamtych czasach kosztowały nawet 2 000 dolarów, i to w dewizach – pięć razy więcej niż magnetowid. Przeciętna pensja w tym okresie wynosiła ok. 35 dolarów. W związku z tym, na zakup często decydowano się grupowo, spółdzielczo, dzieląc talerz satelitarny pomiędzy np. kilku sąsiadów.

Kiedy w latach 90-tych zakładałem w Poznaniu swoją firmę, która specjalizowała się w sprzedaży i montażu anten satelitarnych, sceptycy pomysłu przewidywali, że będę sprzedawał jedynie 10-15 anten rocznie. Jednak kiedy na niebie pojawił się satelita ASTRA zacząłem sprzedawać 10-15 anten satelitarnych, ale…dziennie! – wspomina Jacek Silski, Prezes Polskiej Izby Radiodyfuzji Cyfrowej, a w latach 90-tych założyciel i właściciel najstarszej polskiej firmy branży satelitarnej COMSAT.
Stało się tak, ponieważ w latach 80-tych na terenie Polski dostępne były jedynie 3 kanały telewizji naziemnej, a satelita ASTRA zapewniła nam ponad 5 razy więcej, bo aż 16 kanałów telewizyjnych, a także kilkadziesiąt stacji radiowych. Wtedy też ceny sprzętu zaczęły spadać w postępie geometrycznym i tym samym telewizja satelitarna stała się bardziej dostępna – dodaje.

Technika satelitarna w 1994 roku

Rewolucja techniczna i kulturowa

Pomimo trudności, telewizja satelitarna cieszyła się ogromną popularnością. Dlaczego była warta tych wszystkich podejmowanych wysiłków? Pierwszą i oczywistą odpowiedzią jest dostęp
do zagranicznych kanałów – na skalę dotąd niespotykaną. Polacy przy pomocy telewizorów
w swoich domach mogli pierwszy raz zobaczyć i chłonąć wszystko, do czego dostępu dotąd broniła im żelazna kurtyna. Dzięki satelicie ASTRA 1A w latach 90-tych na ekranach zawitała zachodnia rozrywka, moda, styl życia prezentowane przez dziesiątki programów z krajów zachodnich.

Pojawienie się na budynkach anten do odbioru sygnału telewizji satelitarnej w latach 90-tych to symbol historycznej zmiany. Wtedy Polska stała się częścią globalnej wioski – mówi Urszula Marzec, Menadżer Marketingu i PR, Astra w Europie Środkowo-Wschodniej – Telewizja satelitarna pozwoliła Polakom być na bieżąco z wydarzeniami z całej Europy. Motywowała też do nauki języków obcych lub w takiej nauce pomagała. To był początek nie tylko rewolucji technicznej, ale też kulturowej.

Lista kanałów rok 1996

Anteny przyszłości

Na przestrzeni lat flota ASTRA w Europie, zarządzana przez spółkę SES, powiększyła się i liczy dzisiaj 12 satelitów. Obecnie, 30 lat po wyniesieniu ASTRA 1A, anteny satelitarne są nadal obecne w krajobrazie naszego kraju, nie tylko większych miast, ale w szczególności mniejszych oraz wiejskich miejscowościach, gdzie często są jedyną możliwością odbioru sygnału telewizyjnego. Oglądanie telewizji za pośrednictwem satelity nie wymaga już stosów urzędowych pozwoleń,
a jedynie wyposażenia mieszkania w antenę i odbiornik, a w nowych budynkach mieszkalnych jedynie użycia gniazdka wyposażonego we wszystkie podłączenia teletechniczne.

Od 2013 roku dzięki nowelizacji Rozporządzenia Budynkowego, wprowadzonej z inicjatywy Jacka Silskiego z Polskiej Izby Radiodyfuzji Cyfrowej, w każdym budynku wielorodzinnym powinna się znajdować instalacja zbiorowa umożliwiająca odbiór kanałów telewizji satelitarnej, z co najmniej dwóch pozycji orbitalnych. Co więcej, powinna ona być doprowadzona także do każdego lokalu w bloku, aby mieszkańcy takich domów nie potrzebowali dodatkowych kabli ani indywidualnych anten telewizyjnych do odbioru telewizji w mieszkaniu. Instalacja zbiorowa zapewnia estetykę elewacji budynku i ulokowanie jej w sposób mniej narażony na dewastację, a jednocześnie gwarantuje darmowy dostęp do ponad 400 kanałów FTA z satelity ASTRA na pozycji orbitalnej 19.2oE.

Odważny design

Jak anteny satelitarne będą wyglądać w przyszłości? Już dzisiaj mogą mieć nietypowy kształt np. lampy, schodka czy być przezroczyste i tym samym stanowić element wyposażenia domu lub jego otoczenia. W przypadku bloków mieszkalnych popularne talerze mogą stać się nawet ozdobą balkonów i budynków. Pomysły na anteny, które mogą wyróżniać się unikatowym designem,
a jednocześnie poprawnie działać, były tematem konkursu organizowanego przez SES dla studentów i młodych projektantów. Ważnym kryteriami, według którego jury oceniało zgłoszenia konkursowe były zarówno zachwycający pomysł na wygląd urządzeń, materiał wykonania, jaki
i technologia ich działania. Każdy z projektów po zrealizowaniu miał spełniać techniczne wymagania, aby w przyszłości funkcjonować sprawnie jako antena satelitarna. W taki sposób powstały urządzenia wyglądem przypominające m.in. smoka, kalię czy koronę kwiatu.

Czytaj dalej. Kliknij!

Teleplotki

Animal Planet z nowym logo VIDEO

Animal Planet, najpopularniejsza stacja o zwierzętach, naturze i naszej planecie, od 15 lipca ma nowe logo oraz oprawę graficzną. Zmiana identyfikacji wizualnej na polskim rynku jest wynikiem globalnej strategii marki.

Dawid Propolis

Opublikowano

.

fot. TVN




Animal Planet, najpopularniejsza stacja o zwierzętach, naturze i naszej planecie, od 15 lipca ma nowe logo oraz oprawę graficzną. Zmiana identyfikacji wizualnej na polskim rynku jest wynikiem globalnej strategii marki.

Począwszy od zmiany w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii w październiku zeszłego roku identyfikacja wizualna zmienia się etapami w pozostałych krajach. Od 15 lipca odświeżone logo i oprawa graficzna Animal Planet funkcjonuje w Polsce.

Animal Planet z nowym logo

Animal Planet już od ponad 20 lat jest uwielbiana przez widzów na całym świecie. To doskonały moment, aby – poprzez dostępne nam platformy – jeszcze bardziej zaangażować miliony fanów, którzy podzielają naszą miłość do zwierząt”. Dzięki historiom, które opowiadamy docieramy do wszystkich pokoleń. Jesteśmy tutaj, aby bawić i zachwycać, zbliżając ludzi do przyrody i zwierząt. Nasze ostatnie sukcesy skutecznie umacniają globalną pozycję marki Animal Planet”

– mówi Susanne Dinnage, prezes Animal Planet.

 

Animal Planet przybliża ludziom fascynujący świat zwierząt, zapraszając do odkrywania go z dziecięcą radością i ciekawością. Codziennie miliony fanów mają okazję stanąć oko w oko z najróżniejszymi gatunkami ssaków, płazów i ptaków. W propozycjach programowych stacji nie brakuje także miejsca dla ludzi, którzy postanowili poświęcić swoje życie ratowaniu środowiska i pomocy różnym stworzeniom. Animal Planet to prawdziwe historie na styku matki natury i człowieka.
Nową identyfikację wizualną Animal Planet zaprojektowała firma Chermayeff & Geismar & Haviv z Nowego Jorku. W swoim portfolio ma ona również projekty dla m.in. NBC, Showtime, PBS, NYU, Chase Bank i US Open.




Czytaj dalej. Kliknij!

TVN

Produkcje TVN podbijają zagraniczne telewizje

Produkcje fabularne, dokumentalne i rozrywkowe grupy TVN Discovery Polska debiutują w zagranicznej telewizji.

Dawid Propolis

Opublikowano

.




Produkcje fabularne, dokumentalne i rozrywkowe grupy TVN Discovery Polska debiutują w zagranicznej telewizji. Wkrótce widzowie ze Skandynawii, Włoch i Turcji będą mogli obejrzeć m.in. „Pułapkę”, „Pod powierzchnią”, trzy części komedii romantycznej  „Listy do M.” oraz „Sexy Kuchnię Magdy Gessler”.

“Pułapka” i “Pod powierzchnią” hitami

Największe zainteresowanie w grupie seriali fabularnych wśród zagranicznych nadawców wzbudzają dwie ubiegłoroczne nowości – „Pułapka” oraz „Pod powierzchnią”. Oba okazały się prekursorami nowego trendu dla tego gatunku w stacjach komercyjnych – kilkuodcinkowe produkcje z najlepszymi nazwiskami branży filmowej po dwóch stronach kamery.
Już w czerwcu w „Pułapkę” będą mogli się wciągnąć widzowie we Włoszech. Produkcja trafi do serwisu SVOD za pośrednictwem platformy DPlay. Równocześnie oferta włoskiego serwisu SVOD wzbogaci się o serial obyczajowy „Pod powierzchnią”.

Agnieszka Dygant i Maja Ostaszewska gwiazdami tureckiej telewizji!

Zagraniczne stacje sięgają również po starsze tytuły, które już podbiły serca polskiej widowni. Pierwszy to „Prawo Agaty”. Perypetie sercowe i zawodowe mecenas Agaty Przybysz i jej przyjaciół cieszyły się niesłabnącą popularnością aż przez siedem sezonów. Drugi to „Diagnoza”, która nowatorsko łączy ze sobą tematykę medyczną z kryminalną. Losy Anny Nowak – lekarki, która w wyniku wypadku straciła pamięć i próbuje odzyskać swoje życie – oraz jej znajomych ze szpitala w Rybniku fani nad Wisłą śledzili przez dwa lata. Obie produkcje już pojawiły się w ofercie tureckiego kanału TLC, – “Prawo Agaty” pod tytułem “Adalet” a Diagnoza jako  “Kayıp Hayat”, gdzie zostały bardzo dobrze przyjęte przez widzów.

Włosi spędzą święta z “M…”

Z kolei zimą, w okresie świątecznym, włoski kanał naziemny NOVE pokaże trzy części przeboju kinowego „Listy do M.”. Wszystkie odsłony tej romantycznej komedii świątecznej z gwiazdorską obsadą biły rekordy w Polsce, przyciągając do kin około 3 milionów widzów.

Nie tylko seriale…

Na fali sukcesu serialu HBO „Czarnobyl” kanał Discovery w ponad 30 państwach Europy i w Azji wyemituje dokument „Powrót do Czarnobyla”, który dwa lata temu powstał na zamówienie kanału TVN Turbo.
We Włoszech Nove niebawem pokaże reportaż dziennikarzy „Superwizjera” – „Chore bydło kupię”, ukazujący kulisy sprzedaży mięsa krów do rzeźni.
Z kolei Motor trend wyemitował wiosną serię “Megatransporty” – sztandarowa produkcja TVN Turbo podgląda proces przewozów ponadgabarytowych ładunków. A w czerwcu oferta programowa włoskiej platformy SVOD DPlay wzbogaci się o program “Sexy Kuchnia Magdy Gessler“, w którym ikona gotowania udowadnia, że dobre potrawy mogą rozpalić zmysły. Jednocześnie serie dokumentalne trafiły na rynek turecki.
W drugim kwartale 2019 r. lokalny kanał DMAX pokazał „Wyburzaczy”, program TVN Turbo ukazujący pracę burzycieli. Zaraz po nim ten sam kanał wyemitował serię podróżniczą „Martyna na krańcu świata”. Kolejny autorski projekt Martyny Wojciechowskiej to cztery niezwykłe filmy dokumentalne prezentujące nieemitowane i rozszerzone relacje z wypraw dziennikarki do Japonii, Mongolii, Pakistanu i Boliwii.

Programy Martyny Wojciechowskiej są doceniane i lubiane przez widzów na świecie.

Światowa kooperacja

Grupa TVN i Discovery Polska rozpoczęła również współpracę z oddziałami w Niemczech, Włoszech i Holandii. Efektem połączenia tych potencjałów jest seria dokumentalna o kierowcach ciężarówek, w której bohaterami każdego z odcinków będą zawodowcy – obywatele wszystkich czterech państw.
Kanały TVN Discovery Polska rozpoczynają – w ramach projektu TVN Studios – produkcję trzech serii dokumentalnych na specjalne zamówienie światowego kanału Discovery Science. Pierwsza z nich to trzyodcinkowa miniseria „Tokyo Engineering”. Przybliży widzom niezwykłe technologie i wynalazki związane  z igrzyskami olimpijskimi. Pozostałe dwie to „Bizzare Post-Soviet Architecture” – seria przedstawiająca najbardziej zadziwiające budowle i konstrukcje rejonu postsowieckiego oraz „Underwater Secrets” – produkcja badająca wraki z okresu II wojny światowej, leżące na dnie Bałtyku. Prace nad pilotami obu tytułów już ruszyły!
Ostatnio Grupa TVN Discovery Polska przystąpiła także do produkcji drugiego sezonu programu „Mediterranean Life” na zamówienie amerykańskiego kanału HGTV.




Czytaj dalej. Kliknij!

Subskrybuj powiadomienia!

Bądź na bieżąco!
Reklama

Facebook

Reklama

Popularne