TTV TVN TVN Style TVN Turbo TVN 7 TVN 24 TVN Fabuła HGTV Home & Garden Food Network TLC Metro Discovery Channel Teleplotki Polecamy Telewizja TVN Player

Discovery Communications przejmuje TVN

Discovery Channel przejmuje TVN
Discovery Channel przejmuje TVN

Discovery Communications ogłosiło dzisiaj zakończenie przejęcia firmy Scripps Networks Interactive właściciela telewizji TVN.  Co to w praktyce oznacza dla widzów?

W Polsce będzie działać medialny gigant. Spółka Discovery (bo tak będzie nazywać się firma po połączeniu) będzie zarządzać kanałami TVN (TVN 24, TVN 7, TVN Turbo, TVN Style, TVN Fabuła, iTVN, TTV), Discovery (Discovery Channel, Discovery Science itd.), DTX, Metro TV, TLC, HGTV, Food Network, Travel Channel i Eurosport oraz serwisami internetowymi (w tym popularnym player.pl). Łącznie firma będzie docierać do widzów w 220 krajach i terytoriach w 50 językach. Rocznie wyprodukuje ponad 8 tysięcy godzin własnych produkcji.

– Dzisiaj stajemy się jeszcze silniejszą i bardziej zdywersyfikowaną firmą medialną, do której należy portfolio marek telewizyjnych cieszących się uznaniem na całym świecie. – powiedział David Zaslav, President i CEO w Discovery. „Jako wiodący koncern medialny, nowe Discovery będzie bawić, edukować i inspirować widzów na całym świecie poprzez wszystkie platformy. Co więcej, reklamodawcom i dystrybutorom zaoferujemy nowe możliwości dotarcia do najbardziej pożądanych grup docelowych, na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki fuzji stworzymy też zupełnie nową wartość dla wszystkich naszych interesariuszy.

W ramach globalnej transakcji, Discovery stało się nowym właścicielem TVN, należącej do SNI wiodącej grupy medialnej w Polsce.

Od ponad 20 lat Discovery i TVN dostarczają polskim widzom najwyższej jakości rozrywki i pomagają im poznawać otaczający świat. Z podziwem obserwowałam rozwój TVN i bardzo się cieszę, że odtąd będziemy już wspólnie inspirować widzów w Polsce. W tej chwili otwiera się przed nami wiele możliwości. Będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby odbiorców i partnerów, wykorzystując potencjał telewizji linearnej oraz innych platform – podkreśliła Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA.

– Zakończenie transakcji połączenia Scripps Networks Interactive z Discovery Communications to niezwykle ważny moment w historii TVN. Będąc częścią nowej globalnej organizacji, mamy szansę promować polskie osiągnięcia telewizyjne na całym świecie. Jestem przekonany, że z naszym doświadczeniem i potencjałem produkcyjnym, sprawdzonymi partnerami oraz charyzmatycznymi gwiazdami, TVN będzie odgrywał ważną rolę w strategii nowej firmy. Jesteśmy dumni, że możemy połączyć się ze znakomitym zespołem Discovery i zacząć razem tworzyć nową jakość w produkcji treści telewizyjnych. – powiedział Jim Samples, prezes zarządu i dyrektor zarządzający TVN S.A.

Polska od wielu lat była ważnym rynkiem dla Discovery, a Warszawa strategiczną lokalizacją dla całego regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), który jest zarządzany przez Polkę, Katarzynę Kieli. Polska jest obecnie jednym z najważniejszych dla Discovery rynków na świecie oraz najważniejszym rynkiem w regionie EMEA.

Od redakcji. Jak zmiana wpłynie na polski rynek? Powstanie ogromny gigant, który będzie mógł produkować treści dopasowane do różnych grup widzów oraz dysponujący wielkim budżetem. Nowa firma może jeszcze skuteczniej walczyć o prawa filmowe, sportowe oraz produkować wymagające finansowo widowiska. Widzowie mogą również spodziewać się zmian na antenie w postaci zmodyfikowanych ramówek swoich ulubionych kanałów. Z dużym prawdopodobieństwem nowa firma nie będzie rozwijać równolegle stacji posiadających zbliżony profil np. TLC i TVN Style. Obecność TVN i Eurosport w jednej rodzinie może również oznaczać obecność sportu na tzw. “otwartej antenie”, która jest dostępna za darmo w DVB-T. Jakie zmiany rzeczywiście planuje Discovery względem Polski i TVN? O tym przekonamy się w ciągu najbliższych miesięcy.

Powiązane artykuły

Złomowisko powraca do Discovery!

Dawid Propolis

Złom dla zuchwałych – tutaj zysk bez ciężkiej pracy nie istnieje

Dawid Propolis

Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Cyfrowym Polsacie!

Robert Wróbel