Bądźmy w kontakcie!

Filmy w TV

„Tylko nie mów nikomu” w Telewizji WP

Film Tomasza i Marka Sekielskich o pedofilii w polskim Kościele, premierowo pokaże Telewizja WP. Pierwsza emisja w czwartek, 16 maja, o godzinie 23.00. Kolejne w piątek i niedzielę.  

Dawid Propolis

Opublikowano

on

fot. RASP Onet

Film Tomasza i Marka Sekielskich o pedofilii w polskim Kościele, premierowo pokaże Telewizja WP. Pierwsza emisja w czwartek, 16 maja, o godzinie 23.00. Kolejne w piątek i niedzielę.

W dokumencie „Tylko nie mów nikomu” ofiary księży-pedofilów, zostały skonfrontowane twarzą w twarz ze swoimi oprawcami. Rozmowy z dziewięcioma księżmi, którzy dopuścili się zbrodni pedofilii i molestowania, pokazują, co znaczy być bezkarnym sprawcą. „Tylko nie mów nikomu” to przełomowy film, który wywołał w Polsce wielką dyskusję. W ciągu kilku dni od premiery na kanale YouTube, ma już ponad 15 mln odtworzeń.

Pierwsza telewizyjna emisja dokumentu już w najbliższy czwartek. Telewizja WP pokaże go o godz. 23:00, zaś bezpośrednio po filmie wyemitowany zostanie wywiad Marka Kacprzaka z Tomaszem Sekielskim. Kolejne emisje „Tylko nie mów nikomu” zaplanowano na piątek o godz. 23:00 i w niedzielę o północy.

Wirtualna Polska rozpoczęła również cykl autorskich publikacji #OczekujeReakcji. Chce w nim zwrócić uwagę na potrzebę stanowienia skutecznego prawa i problem chronienia przestępców seksualnych przez kościelnych hierarchów. W swoich materiałach WP będzie również przypominać o tym, jak reagować na każdą nieodpowiednią sytuację.

Plakat filmu tylko nie mów nikomu, zaszyte usta po prawej stronie, po lewej znajduje się opis tekstowy

Tylko nie mów nikomu w TV WP

Tomasz Sekielski jest znanym dziennikarzem śledczym i publicystą z wieloletnim stażem. Był reporterem Faktów TVN, a następnie prowadził swoje autorskie programy, w tym „Teraz my”. Stworzył program reporterski „Czarno na białym” w TVN24. Na początku 2018 roku uruchomił kanał w serwisie YouTube i rozpoczął zbiórkę funduszy na realizację dokumentu o pedofilii w polskim Kościele. Zapowiedział już, że film będzie miał kontynuację, jednocześnie pracuje nad dokumentem o Spółdzielczych Kasach Oszczędnościowo-Kredytowych.

Telewizja WP nadaje od grudnia 2016 roku. Stacja dostępna jest naziemnie na ósmym multipleksie (MUX8), na platformie NC+ (kanał: 73) oraz w najlepszych sieciach kablowych, w tym m.in.: UPC (kanał 116/158), Vectra (128), Multimedia (38), Netia (30), Inea (28), Toya (25) oraz wielu innych.

Od niedawna w redakcji tvdzis.pl. Uwielbia wszystko co związane z nowymi technologiami. W telewizji lubi reality show oraz programy rozrywkowe.

Kliknij, aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Filmy w TV

Filmy twojego życia: „Jerry Maguire”

Tom Cruise, Renée Zellweger i nagrodzony Oscarem Cuba Gooding Junior w inspirującej historii o tym, że nigdy nie jest za późno, by zacząć żyć na swoich warunkach. Kino TV zaprezentuje głośny film „Jerry Maguire” we wtorek, 14 maja o godz. 21:00.

Dawid Propolis

Opublikowano

on

Copyright © 1996 TriStar Pictures, Inc. All Rights Reserved
Copyright © 1996 TriStar Pictures, Inc. All Rights Reserved

Tom Cruise, Renée Zellweger i nagrodzony Oscarem Cuba Gooding Junior w inspirującej historii o tym, że nigdy nie jest za późno, by zacząć żyć na swoich warunkach. Kino TV zaprezentuje głośny film „Jerry Maguire” we wtorek, 14 maja o godz. 21:00.

Jerry to wpływowy agent gwiazd sportu. Arogancki i bezwzględny typ, skupiony na pracy. Jego życie to pasmo nieustających sukcesów: zarabia dużo pieniędzy, ma piękną narzeczoną, osiąga świetne wyniki w tym, co robi. Dba o rozwój sportowych karier licznych swoich klientów, a dzięki wynegocjowanym przez niego umowom, na ich konta wpływają miliony dolarów. Pewnej nocy coś jednak pęka. Jerry zaczyna wątpić w sens dotychczas wykonywanej pracy. W polityce firmowej widzi zakłamanie i bezwzględną pogoń za pieniędzmi. Pisze i rozsyła do współpracowników tekst, w którym punktuje błędy systemu korporacyjnego i proponuje plan ich naprawy. Chce położyć większy nacisk na jakość działań, a nie ilość. Coś, co mogło być początkiem rewolucji, okazuje się końcem dotychczasowej kariery Jerry’ego. Zmiany zaproponowane przez niego nie podobają się władzom firmy. I choć wielu z jego współpracowników skrycie zgadza się z jego poglądami, musi on pożegnać się ze swoim dotychczasowym miejscem pracy. (więcej…)

Czytaj dalej. Kliknij!

Metro

OBCY – legendarna saga w telewizji Metro

Legendarna seria „Obcy” stała się obiektem kultu milionów widzów na całym świecie. Pierwsze dwie części otrzymały Oscary za efekty specjalne. „Obcy – 8. pasażer Nostromo” – film w reż. Ridley’a Scotta, rozpoczynający sagę, został uznany przez Kongres USA za dziedzictwo kulturowe kraju, objęte szczególną ochroną. Ellen Ripley, wykreowaną przez fenomenalną Sigourney Weaver, uznano za jedną z najbardziej charakterystycznych i najważniejszych kobiecych bohaterów w całej historii kinematografii. Pierwsze cztery części legendarnej sagii „Obcy” już w maju, w każdą niedziele w telewizji Metro.

Dawid Propolis

Opublikowano

on

Sigourney Weaver

Legendarna seria „Obcy” stała się obiektem kultu milionów widzów na całym świecie. Pierwsze dwie części otrzymały Oscary za efekty specjalne. „Obcy – 8. pasażer Nostromo” – film w reż. Ridley’a Scotta, rozpoczynający sagę, został uznany przez Kongres USA za dziedzictwo kulturowe kraju, objęte szczególną ochroną. Ellen Ripley, wykreowaną przez fenomenalną Sigourney Weaver, uznano za jedną z najbardziej charakterystycznych i najważniejszych kobiecych bohaterów w całej historii kinematografii. Pierwsze cztery części legendarnej sagii „Obcy” już w maju, w każdą niedziele w telewizji Metro.

Kosmos. Oddalony tysiące kilometrów wszechświat. Załoga statku „Nostromo” ogarnięta stanem hibernacji nie spodziewa się żadnych sensacji. Nagły sygnał S.O.S. nadawany z planety LV-240 przerywa ich spokój. Rozpoczynają akcję ratunkową na niezbadanej dotąd planecie. Jeszcze nie wiedzą, że lada moment sami będą potrzebować pomocy. Jeden z członków załogi, Kane, zostaje zaatakowany przez przerażające stworzenie. Sygnał S.O.S. był tak naprawdę ostrzeżeniem… Nieświadoma niebezpieczeństwa załoga bada stwora, który zapuszcza korzenie…w ciele kosmonauty. Ich horror dopiero się zaczyna. Ekipa rozpoczyna nierówną walkę z potworem, który może zniszczyć cały gatunek ludzki. Czy misja zakończy się sukcesem?

Za sukces można z pewnością uznać stworzenie samego potwora, który wymknął się spod dotychczasowego, sztampowego ujęcia kosmity. Kreacja Obcego została powierzona w ręce szalonego, szwajcarskiego malarza surrealisty, Hansa Rudolfa Gigera. Na potrzeby filmu ożywił jeden ze swoich sennych koszmarów i za podstawę stwora wybrał prawdziwą ludzką czaszkę. Sama postać budziła grozę nawet w ekipie realizującej film. A dla dodania realizmu moment „narodzin” Obcego, kiedy wyrwał się z klatki piersiowej jednego z członków załogi, był do końca owiany tajemnicą. Wzbudził przez to przerażenie nawet wśród nieświadomej niczego produkcji.

To właśnie od momentu „narodzenia” Obcego rozpoczyna się walka o przetrwanie i uratowanie życia ludzkiego. Staje się to motywem przewodnim we wszystkich czterech filmach legendarnej sagi. Główna odpowiedzialność spoczywa w rękach Ellen Ripley, członkini statku Nostromo, zaatakowanego przez Obcego. Sigourney Weaver, która wcieliła się w postać Ripley, do dziś uznawana jest za jedną z najbardziej charyzmatycznych kobiecych bohaterek w całej historii kinematografii. A jednak, wracając do początków, niewiele brakowało by nie zagrała tej roli. Bliżej było jej bowiem do Szekspira, niż do fantastycznych tworów. Finalnie Sigourney zaryzykowała i wykreowała wyjątkową postać, całkowicie odbiegającą od kobiecego stereotypu. Ripley jest człowiekiem, dopiero potem kobietą – komentowała Weaver. Podjęcie ryzyka, opłaciło się. W 1987 r. aktorka otrzymała nominację do Oscara za najlepszą pierwszoplanową rolę żeńską w drugiej części sagi „Obcy – decydujące starcie” w reż. Jamesa Camerona. Stała się królową filmów science-fiction.

„OBCY” NIE MUSI BYĆ OBCY – CO POWINNIŚCIE WIEDZIEĆ O LEGENENDARNEJ SERII:

  • Dwie pierwsze części produkcji otrzymały Oscary za efekty specjalne.
  • W 2002 roku Kongres USA uznał „Obcego – 8. pasażera Nostromo” za dziedzictwo kulturowe kraju.
  • Aktorzy, którzy zagrali Colonial Marines (oprócz Micheale Biehna) wzięli udział w dwutygodniowym treningu zorganizowanym przez S.A.S. (elitarna jednostka sił specjalnych armii brytyjskiej).
  • Sigourney Weaver nie chciała, aby jej postać używała broni. Jednak zmieniła swoje zdanie po tym, kiedy reżyser zaprosił ją na strzelnicę. Przekonała się, że strzelanie to ciekawe doświadczenie.
  • Perfekcyjny rzut do kosza Ripley w „Obcy: Przebudzenie”, kiedy aktorka wyrzuciła piłką zza siebie i trafiła do kosza za pierwszym razem, był wielkim zaskoczeniem dla wszystkich obecnych na planie. W tym Rona Perlmana, który swoją reakcją prawie zepsuł scenę.
  • W jednym z amerykańskich kin, gdzie trwała emisja „Obcego”, osoba sprzedająca bilety została stratowana przez wybiegających z kina przerażonych i spanikowanych widzów, którzy nie doczekali końca projekcji.
  • „Nostromo” znaczy po łacinie: „obcy”.
  • Wnętrzności martwego pasożyta zrobiono ze świeżej małży.
  • Rola Ellen Ripley została napisana z myślą o mężczyźnie. Ale jeden z producentów zasugerował, żeby zmienić reguły gatunku i w roli głównej bohaterki osadzić kobietę. Ridley Scott podchwycił pomysł i tak narodziła się legenda kina.

 

 

OBCY w Metro
OBCY – 8. PASAŻER „NOSTROMO”, premiera 6 maja horror, sci-fi | USA | 1979 reż. Ridley Scott wyst. Tom Skerrit, Sigourney Weaver

OBCY – DECYDUJĄCE STARCIE, premiera 13 maja horror, sci-fi | USA | 1986 reż. James Cameron wyst. Sigourney Weaver, Bill Paxton, Michael Biehn

OBCY 3, premiera 20 maja horror, sci-fi | USA | 1992 reż. David Fincher wyst. Sigourney Weaver ,Charles S. Dutton, Pete Postlethwaite

OBCY: PRZEBUDZENIE, premiera 27 maja horror, sci-fi | USA | 1997 reż. Jean-Pierre Jeunet wyst. Sigourney Weaver, Winona Ryder, Ron Perlman

Czytaj dalej. Kliknij!

Canal+

„Azjatyckie poniedziałki” w Ale kino+

W kwietniowe poniedziałki na antenie Ale kino+: nominowany do Oscara® w dwóch kategoriach dramat „Żegnaj, moja konkubino”; historia trudnych relacji damsko-męskich osadzona w realiach lat 20. XX wieku „Zawieście czerwone latarnie”; nagrodzony Złotym Niedźwiedziem pierwszy film Zhanga Yimou, który uczynił go twarzą reżyserów Piątej Generacji „Czerwone sorgo” oraz „Tokijska opowieść”, klasyczne dzieło Yasujirô Ozu, duchowego mistrza Hirokazu Kore-edy i Stevena Spielberga. Premiery w cyklu „Azjatyckie poniedziałki” w Ale kino+ od poniedziałku 8 kwietnia.

Magdalena Pełek

Opublikowano

on

W kwietniowe poniedziałki na antenie Ale kino+: nominowany do Oscara® w dwóch kategoriach dramat „Żegnaj, moja konkubino”; historia trudnych relacji damsko-męskich osadzona w realiach lat 20. XX wieku „Zawieście czerwone latarnie”; nagrodzony Złotym Niedźwiedziem pierwszy film Zhanga Yimou, który uczynił go twarzą reżyserów Piątej Generacji „Czerwone sorgo” oraz „Tokijska opowieść”, klasyczne dzieło Yasujirô Ozu, duchowego mistrza Hirokazu Kore-edy i Stevena Spielberga. Premiery w cyklu „Azjatyckie poniedziałki” w Ale kino+ od poniedziałku 8 kwietnia.

Cykl rozpocznie kino z epickim rozmachem – „Żegnaj, moja konkubino” (Ba wang bie ji) w reżyserii Kaige’a Chena. To nagrodzona m.in. Złotą Palmą w Cannes, Złotym Globem, BAFTA i Złotą Żabą oraz nominowana do Oscara w dwóch kategoriach opowieść o artystach Opery Pekińskiej, ukazana na tle XX-wiecznej historii Chin.

„Żegnaj, moja konkubino” to jedno z najwybitniejszych dzieł w historii kinematografii Państwa Środka. Film o miłości, pasji do sztuki oraz o Chinach przechodzących burzliwe przeobrażenia. Schyłek lat 20. Dwaj chłopcy: Cheng (Leslie Cheung) i Duan (Fengyi Zhang), trafiają do szkoły aktorskiej przy pekińskiej operze. Ze słynną sceną związują się na długie lata. Uznanie przynoszą im role w sztuce o królu Chu oraz jego konkubinie. Wcielający się w rolę kobiecą wrażliwy Cheng z czasem zaczyna utożsamiać się z teatralną postacią.
Premiera w Ale kino+: 9 kwietnia godz. 20:10

Także drugi film z cyklu, melodramat „Zawieście czerwone latarnie” (Da hong deng long gao gao gua), zyskał uznanie w Hollywood, otrzymując nominację do Oscara w kategorii najlepszy film zagraniczny. Historia mężczyzny i jego czterech żon, osadzona w realiach Chin lat 20. XX wieku, zdobyła również Srebrne Lwy na festiwalu w Wenecji oraz BAFTA.

Niemająca perspektyw na ukończenie szkoły nastoletnia Song Lian (w tej roli Li Gong) wychodzi za mąż. Po przybyciu do siedziby swojego pięćdziesięcioletniego małżonka, okazuje się, że Chen (Qi Zhao) ma już trzy żony, a młoda dziewczyna musi nauczyć się żyć w nowym środowisku. Każda z nich mieszka w osobnym zamku, wychowując dzieci, a co wieczór przed domem jednej z żon służba zapala czerwone latarnie. To znak dla kobiet z kim Chen spędzi najbliższą noc. Miejsce, w którym znalazła się Song Lian szybko okazuje się być siedliskiem intryg i walki między zazdrosnymi kobietami.
Premiera w Ale kino+: poniedziałek 16 kwietnia godz. 20:10

Kolejny poniedziałkowy wieczór Ale kino+ proponuje spędzić z filmem „Czerwone sorgo” (Hong gao liang). Film opowiadający o losach mieszkańców Chin na przełomie lat 20. i 30. XX wieku, został nagrodzony Złotym Niedźwiedziem na festiwalu w Berlinie, rozpoczynając tym samym międzynarodową karierę Zhanga Yimou, autora takich przebojów, jak „Hero”, „Dom Latających Sztyletów”, czy „Wielki Mur”.

Nine (Li Gong) poślubia starego i trędowatego właściciela destylarni brandy. Po śmierci męża zostaje właścicielką winnicy i wreszcie może kontynuować romans z pracownikiem męża, który niegdyś uratował ją przed gwałtem. Zbliżająca się japońska inwazja zburzy ich spokój.
Premiera w Ale kino+: poniedziałek 23 kwietnia godz. 20:10

Cykl zakończy „Tokijska opowieść” (Tôkyô monogatari) – obraz będący jednym z największych osiągnięć Yasujirô Ozu, uznawanego za “najbardziej japońskiego z japońskich reżyserów”, piewcy rodziny i codzienności.

Para starszych osób wybiera się do Tokio, by odwiedzić swoje dorosłe już dzieci oraz wnuki. Udają się z wizytą do syna, który został lekarzem, córki, prowadzącej zakład fryzjerski i synowej, wdowy po ich synu, który zginął na wojnie. Po kilku dniach, gdy syn okazuje się zwykłym lekarzem domowym, a córka jest oschła i skąpa – rodzice są zawiedzeni.
Premiera w Ale kino+: poniedziałek 30 kwietnia godz. 20:10

Ponadto, w kwietniu w Ale kino+ cykl „Kino Mówi: Norma”, a w nim: „Życie animowane” (czwartek, 5 kwietnia, godz. 20:10), „Nieprawi” (czwartek, 12 kwietnia, godz. 20:10), „Przez ścianę” (czwartek, 19 kwietnia, godz. 20:10) i „Kamper”( czwartek, 26 kwietnia, godz. 20:10).

Czytaj dalej. Kliknij!

Subskrybuj powiadomienia!

Bądź na bieżąco!
Reklama

Facebook

Reklama

Popularne